Εγγραφείτε στο Newsletter της ΝΟΜΗΣ

Έχω διαβάσει και συμφωνώ με την Πολιτική Απορρήτου
Όλες οι κατηγορίες
Συνεντεύξεις

Το μέλι BEE-thoven συλλέγεται, συσκευάζεται και πωλείται όπως ακριβώς μας το δίνει η φύση

Δημιουργοί της εταιρίας δύο αδέρφια: ο Χριστόφορος, επαγγελματίας αγρότης, κι ο Δημήτρης, αρχιμουσικός.

Απολαυστική σαν τη γεύση του μελιού και χειμαρρώδης σαν τη μουσική ήταν η συζήτηση μας με τα αδέρφια, Χριστόφορο και Δημήτρη, που κρύβονται πίσω από την BEE-thoven!

Από το πως ξεκίνησαν με τη μελισσοκομία – πραγματικά τυχαία – μέχρι τις διεθνείς βραβεύσεις κατ’εξακολούθηση, ο Χριστόφορος και ο Δημήτρης έχουν διανύσει πολλά χιλιόμετρα και έχουν ξοδέψει πολλές ώρες διαβάσματος και φροντίδας για τα μελίσσια!

Άλλωστε, όπως μας λένε, το μελίσσι είναι εγωιστής! Σε θέλει εκεί για να σου δώσει…

Πείτε μας λίγα λόγια για το πώς ξεκινήσατε, καθώς και για τη δραστηριότητά σας στο πεδίο της βιολογικής μελισσοκομίας.

 

Δεν το είχαμε κατά νου σε καμία περίπτωση να γίνουμε (και) μελισσοκόμοι. Δεν είχαμε επαφή με κυψέλες ή μελισσοκόμους. Ήμασταν μία αμιγώς αγροτική οικογένεια με χωράφια και ζώα, όπως γίδες, πρόβατα και κότες για το σπίτι. Στην πορεία φτιάξαμε μία μικρή μονάδα χοιροτροφίας και μία μεγαλύτερη αγελαδινού γάλακτος.

Να τονίσουμε σε αυτό το σημείο ότι, τόσο οι καλλιέργειες όσο και οι αγελάδες είναι ενταγμένα στα Βιολογικά. Και αυτό διότι πιστεύουμε και υποστηρίζουμε κάθε τι απαλλαγμένο από χημικά πρόσθετα, ως φιλοσοφία και στάση ζωής!

Κάποια στιγμή λοιπόν, το 2007-08, πιάστηκε ένα σμήνος μελισσιών σε δέντρο της αυλής μας. Μη γνωρίζοντας πώς αντιμετωπίζεται, απευθυνθήκαμε σε κάποιον που είχε μελίσσια. Δεν μπορούσε να έρθει, ευτυχώς!!! Πήγαμε σε άλλον, δεν είχε κυψέλες οπότε, με τις συμβουλές αυτών, το βάλαμε σε ένα χαρτοκούτι!!

Το ίδιο βράδυ άρχισε το διάβασμα! Ξενύχτι στο ίντερνετ και «σεμινάριο» από τον …«κύριο Google»!!

Η αρχή είχε γίνει!! Ακολούθησαν τα πρώτα βιβλία μελισσοκομίας. Έπειτα από λίγες μέρες, και βήμα-βήμα, φτάσαμε στο σήμερα με ολόκληρο μελισσοκομείο, φορτηγά, μηχανήματα και κάποιες… παγκόσμιες βραβεύσεις!

Πιστοί στις αρχές μας, ακολουθώντας την πολιτική μας ως παραγωγοί, δεν θα μπορούσαμε να ασκήσουμε μελισσοκομία χωρίς βιολογική πιστοποίηση.

Προκαλεί, επίσης, εντύπωση που ο ένας έχει την ιδιότητα του Αρχιμουσικού. Συνδυάζονται αρμονικά οι δύο ενασχολήσεις, Δημήτρη;

 

Αρμονικότατα θα έλεγα αφού δεν εμπλέκονται μεταξύ τους. Χρόνος να υπάρχει!

Το μελίσσι είναι εγωιστής. Σε θέλει ψυχή και σώμα εκεί, για τον εαυτό του, και όταν φοράς μάσκα κι ανάβεις το καπνιστήρι όλα φεύγουν από το μυαλό σου. Αδειάζει!

Αυτό συμβαίνει διότι εκείνη την ώρα μετατρέπεσαι σε κτηνίατρο-γεωπόνο-ερευνητή ώστε να μπορέσεις να «διαβάσεις» τις ανάγκες του κάθε μελισσιού. Μία λανθασμένη εκτίμηση θα οδηγήσει σε κακό χειρισμό κι αυτό, ενίοτε, μπορεί να είναι εις βάρος της παραγωγής ή ακόμη και της επιβίωσης του συγκεκριμένου μελισσιού! Χρειάζεται να «διαβάσεις» την φύση εάν δίνει μέλι, εάν έχει κάποια ασθένεια το μελίσσι κ.λ.π.

Το ίδιο συμβαίνει και με την Μουσική, σε ότι αφορά το άδειασμα του μυαλού. Αυτή κι αν σε αναζωογονεί ψυχικά!! Με την διαφορά ότι μία κακή στιγμή, το πολύ-πολύ να φέρει κάποια φάλτσα στο παίξιμο! Δεν πειράζει δηλαδή.

Το κοινό στοιχείο που διέπει τις δύο δουλειές και τις χαρακτηρίζει είναι η Αρμονία. Η ισορροπία ημών ανάμεσα στο όμορφο και το άσχημο, το σωστό και το λάθος, το χαμόγελο και το κατσούφιασμα!!

Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται στροφή του κόσμου προς τα βιολογικά προϊόντα, σε σημείο να χαρακτηρίζονται πλέον «της μόδας». Αντίστοιχα, πληθώρα καταναλωτών τα απορρίπτει ως οικονομικά ασύμφορα. Δώστε μας σύντομα τα αξιολογικά χαρακτηριστικά ενός κυριολεκτικά βιολογικού προϊόντος.

 

Δεν είναι θέμα μόδας αλλά ανάγκης. Αυτός που ενδιαφέρεται περισσότερο για την υγεία του από ότι για την τσέπη του, θα στραφεί προς τα βιολογικά προϊόντα, γενικότερα. Είναι θέμα ποιότητας και καθαρότητας. Ναι, σίγουρα, το βιολογικό μέλι είναι πιο ακριβό διότι έχουν και μεγαλύτερο ρίσκο συγκομιδής ή/και περισσότερα έξοδα παραγωγής. Μην ξεχνάμε όμως, ότι ο βιολογικός παραγωγός πληρώνει κάθε χρόνο, για το δικαίωμα της πιστοποίησης, επιπλέον έξοδα.

Σε καμία περίπτωση, βέβαια, δεν λέμε ότι ένα συμβατικό μέλι δεν μπορεί να είναι εξίσου εξαιρετικό, από όλες τις απόψεις, με το βιολογικό. Αυτό το τονίζουμε! Απλά το πιστοποιημένο έχει και την εγγύηση μιας εταιρίας ελέγχου και όπως και να το κάνουμε αυτό έχει την αξία του.

Βιολογικό προϊόν, στην περίπτωσή μας το μέλι, είναι αυτό που φτάνει στο στόμα των παιδιών μας με την λιγότερη παρέμβαση από την μεριά μας. Είναι το μέλι με τα μηδενικά φορτία οποιωνδήποτε ουσιών που δεν είναι φυσικά συστατικά του μελιού. Είναι το βαζάκι που εσωκλείει ένα κομμάτι ανθών της φύσης και μόνο. Ένα βαζάκι με αρώματα και γεύσεις!!

"το μελίσσι είναι εγωιστής, σε θέλει ψυχή και σώμα εκεί!"

Η ευνοϊκή γεωγραφική θέση της Ελλάδος προσθέτει αξία στο προϊόν σας;

 

Στην Ελλάδα έχουν καταγραφεί περισσότερα από 6.000 είδη φυτών από τα οποία περίπου 780 είναι ενδημικά, δηλαδή τα συναντάμε μόνο σε ορισμένες περιοχές και 263 τα θεωρούμε σπάνια και απειλούμενα. Για να καταλάβετε λίγο τα μεγέθη των αριθμών, θα προσθέσουμε ότι η Ελλάδα είναι 2η σε πλούτο χλωρίδας στον κόσμο, μετά την εξωτική Μαδαγασκάρη.
Όπως καταλαβαίνετε, αυτό από μόνο του απαντάει στην ερώτησή σας.

Επίσης, το γεγονός ότι τα ελληνικά μέλια πρωταγωνιστούν, κερδίζοντας πάντα μέρος των βραβείων, σε όλες τις εκθέσεις μελιών που συμμετέχουν ανά τον κόσμο δεν είναι καθόλου τυχαίο. Χώρες που θεωρούνται υπερδυνάμεις στην παραγωγή μελιού και στέλνουν σύνολο 3-4 ποικιλίες. Τόσες στέλνει ο καθένας έλληνας μελισσοκόμος από μόνος του!!

Στην Ελλάδα κάθε τόπος, ανάλογα την εποχή δίνει άλλη ποικιλία μελιού.

Ακούγεται, πως το μέλλον στην Ελλάδα διαγράφεται δυσοίωνο, αφού γενικά δεν υποστηρίζει την παραγωγή κι ανάπτυξη. Εσείς τί πιστεύετε; Κατ’ επέκτασιν, επιχειρήσατε άνοιγμα στη διεθνή αγορά; Κι αν ναι, πώς αυτή αντιμετώπισε το προϊόν σας, σε αντιπαραβολή βέβαια με τ’ αντίστοιχα ξένα;

 

Η Ελλάδα πάντα υστερούσε στον σχεδιασμό και στην υποστήριξη της παραγωγής με αντίκτυπο στην ανάπτυξη. Αυτό το βιώνουμε ως αγρότες από τότε που καταλάβαμε τον εαυτό μας, ζώντας τα κοντά στον πατέρα μας.

Δεν έχει αλλάξει κάτι. Ότι θετικό βλέπουμε προέρχεται από θυσίες, αγώνες και «αίμα» κάποιων μεμονωμένων παραγωγών. Αρκετών τα τελευταία χρόνια και αυτό είναι πολύ ενθαρρυντικό. Είτε στον χώρο του μελιού, είτε του ελαιόλαδου, των μαρμελάδων κ.λ.π. Μέσα σε αυτούς θέλουμε να εντάξουμε και τους εαυτούς μας με την BEE-thoven.

Κατά καιρούς βγαίνουν και κάποια ευρωπαϊκά προγράμματα οικονομικής στήριξης όπως τα leader. Αυτά δίνουν ευκαιρίες σε κάποιους νέους να αναπτυχθούν.

Συνοψίζοντας, θα λέγαμε ότι υπάρχει πλέον η τάση ώστε οι μικροί παραγωγοί να δημιουργούν δικές του εμπορικές επιχειρήσεις, στήνοντας το δικό τους brand name με στόχο την λιανική πώληση. Σίγουρα ο στόχος είναι η αγορά του εξωτερικού λόγω ζήτησης και κυρίως, λόγω τιμής. Σε αυτό αποβλέπει και η BEE-thoven η οποία έχει κάνει ήδη τα πρώτα της βήματα και μάλιστα, με πάρα πολύ μεγάλη ανταπόκριση.

Σε αυτό συνέβαλαν αφενός τα ιδιαίτερα γευστικά ανθόμελά μας κι αφετέρου, οι συνεχόμενες πρωτιές στο διαγωνισμό των βιολογικών μελιών της BIOLMIEL στην Ιταλία, για τα έτη 2017 & 2018 αλλά και τα χρυσά αστέρια των Great Taste. Γεγονός ιδιαιτέρως σημαντικό για μας.

Κλείνοντας, θα θέλαμε λίγα λόγια για τα μελλοντικά μελισσοκομικά σας σχέδια.

 

Ο σχεδιασμός είναι πολύ συγκεκριμένος και έχει γίνει ήδη με την «γέννηση» της BEE-thoven. Ποιότητα, ιδιαίτερες γεύσεις και καλές τιμές. Με αυτό το τρίπτυχο ως βάση, προωθούμε τα μέλια μας προσπαθώντας να διευρύνουμε το πελατολόγιό μας.

Αυτό έχουμε σκοπό να το κάνουμε συμμετέχοντας σε μεγάλες εκθέσεις τροφίμων ανά την Ευρώπη. Είναι ένα στοίχημα με μεγάλο ρίσκο λόγω κοστολογίου αλλά και μονόδρομος. Πιστεύουμε δε, ότι χωρίς εξωστρέφεια και κυνήγι των αγορών δεν υπάρχει πρόοδος.

Ευχαριστούμε πολύ το Δημήτρη και το Χριστόφορο για την πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση κι ευχόμαστε ακόμα περισσότερες... γλυκές επιτυχίες στο μέλλον!

Share
Tags

Έχω διαβάσει και συμφωνώ με την Πολιτική Απορρήτου