Εγγραφείτε στο Newsletter της ΝΟΜΗΣ

Έχω διαβάσει και συμφωνώ με την Πολιτική Απορρήτου
Επικοινωνήστε με ΝΟΜΗ
Όλες οι κατηγορίες
Αφιερώματα

Σαλάτα: Γρήγορη, δροσιστική και θρεπτική!

Ιδανική για τις διακοπές σας και όλο το χρόνο!

Αν και συνήθως αποτελεί συνοδευτικό πιάτο του κυρίως γεύματος, μπορεί να εξελιχθεί σε ένα υγιεινό, χορταστικό, πλήρες γεύμα ιδανικό για τις ζεστές ημέρες του καλοκαιριού.

Ένα πλήρες γεύμα θα πρέπει να περιλαμβάνει τα απαραίτητα μακροθρεπτικά συστατικά, δηλαδή τους υδατάνθρακες που αποδίδουν ενέργεια, τις πρωτεΐνες που αποτελούν δομικά συστατικά των μυών και προσφέρουν κορεσμό και τα λίπη που χρησιμοποιούνται για την μεταφορά λιποδιαλυτών βιταμινών και αποτελούν δομικά συστατικά των κυτταρικών μεμβρανών.

Καταναλώνοντας την σαλάτα ως πλήρες γεύμα θα φτάσετε κοντά στο στόχο που ορίζει ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ) ως ελάχιστη ημερήσια κατανάλωση 400gr φρούτων και λαχανικών, δηλαδή τουλάχιστον 5 μερίδων φρούτων και λαχανικών την ημέρα. Αυτή η κατανάλωση συμβάλλει ουσιαστικά στη μείωση του κινδύνου εμφάνισης πολλών χρόνιων ασθενειών.

Πως θα κάνετε την σαλάτα σας πλήρη;

 

Μπορείτε να προσθέσετε οποιοδήποτε συνδυασμό λαχανικών της αρεσκείας σας που θα σας προσφέρει φυτικές ίνες και βιταμίνες, όπως μαρούλι, τομάτα, ρόκα, αγγούρι, κολοκύθι. Έπειτα να προσθέσετε ένα τρόφιμο πλούσιο σε υδατάνθρακες το οποίο θα σας προσφέρει ενέργεια, όπως πατάτα, παξιμάδι, κρουτόν, ζυμαρικά ή ρύζι.

Στη συνέχεια, μπορείτε να προσθέσετε ένα τρόφιμο πλούσιο σε πρωτεΐνες το οποίο θα σας προσφέρει κορεσμό, όπως κοτόπουλο, ψάρι, αυγό, τυρί ή κάποιο όσπριο.

Τέλος, προσθέτοντας ένα τρόφιμο πλούσιο σε καλά λιπαρά όπως ελαιόλαδο, αβοκάντο, ελιές, πάστα ελιάς ή ξηρούς καρπούς έχετε δημιουργήσει ένα πλήρες γεύμα πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά ωφέλιμα για την υγεία σας.

 

Μερικές ιδέες…

 

Ντάκος: Ο ντάκος είναι ένα κρητικό παραδοσιακό πλήρες και θρεπτικό γεύμα καθώς περιέχει παξιμάδι ως πηγή υδατανθράκων, τομάτα ως πηγή λαχανικών, φέτα ή ξινομυζήθρα ως πηγή πρωτεϊνών και ελαιόλαδο ή ελιές ως πηγή καλών λιπαρών.

Πράσινη σαλάτα με ρόκα, τοματίνια, αυγό, τυρί, αβοκάντο, παξιμάδι και κρέμα βαλσάμικου ξυδιού.

Κρητική σαλάτα με αυγό, ανθότυρο, γλυκοπατάτα, τοματίνια, ελιές & ρίγανη.

Σαλάτα με φακές, ρύζι, τόνο, φρέσκο κρεμμύδι, αγγούρι, κόκκινη πιπεριά, καρότο και κρέμα βαλσάμικου ξυδιού.

Share
Tags

Έχω διαβάσει και συμφωνώ με την Πολιτική Απορρήτου